Val extra op in Google middels Rich Snippets
Val extra op in Google middels Rich Snippets
Als je kennis van SEO hebt, kun je op een goedkope wijze potentiële klanten naar jouw website leiden. Deze werkwijze kost in het begin tijd en energie, omdat je veel kennis in huis moet hebben. Je moet weten welke zoektermen jouw doelgroep gebruikt zodat je hierop kunt inspelen. Het is dus belangrijk om je content piekfijn op orde te hebben. Anders kom je niet bovenaan in de zoekresultatenlijst. Vervolgens kun je Rich Snippets gebruiken om ervoor te zorgen dat je beter zichtbaar bent en je je direct kunt onderscheiden van je concurrenten.
Wat zijn Rich Snippets?
Je kunt je zoekresultaten verreiken door microdata toe te voegen. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de htmlcode van de pagina’s van je website. Deze data is verborgen zodat je gebruiker de aanvullende tekst niet ziet als hij of zij de desbetreffende pagina heeft geopend. Echter wordt deze data wel geïndexeerd door Google, Bing, en Yahoo. Via deze microdata kun je bijvoorbeeld informatie geven over de prijs, voorraad, en eventuele beoordelingen van je producten. Deze zoekresultaten zijn aan te vullen met een kleine afbeelding zodat je nog beter zichtbaar bent. Daarnaast kun je aanvullende gegevens over je bedrijf delen.
Instellen en testen van de microdata
Je kunt deze microdata op verschillende manieren instellen. Wanneer je het kruimelpad toont, kun je pagina’s welke zich hoger in de structuur bevinden eenvoudig tonen. Op deze manier weten gebruikers op voorhand waar in de website zij terechtkomen. Verder kun je in geval van recepten bijvoorbeeld de bereidingstijd, aantal calorieën, en een deel van de ingrediënten alvast tonen. Deze informatie moet je echter van tevoren instellen zodat Google weet welke informatie moet worden getoond. Verder heeft de microdata geen invloed op je score in de zoekresultatenlijst, maar het helpt je wel potentiële klanten sneller naar je website te leiden.