Terug naar nieuws

Hoe kun je je diensten succesvol etaleren op je website?

Hoe kun je je diensten succesvol etaleren op je website?

Als je een website online hebt, heb je een duidelijk beeld van je doelstellingen en je diensten of producten. Je weet welke markt(en) je wilt bedienen en welke doelgroep je wilt bereiken. Daarnaast heb je glashelder waarom je onderneming uniek is en waarom potentiële klanten op jouw website moeten blijven. Maar zijn jouw bezoekers hiervan ook op de hoogte? Er kan een discrepantie zijn tussen hetgeen je wilt uitstralen en je daadwerkelijk uitstraalt. Wellicht interpreteren jouw bezoekers banners, foto’s, en andere uitingen op een andere wijze. Daarom is het verstandig je diensten goed te beschrijven.

Formuleren van jouw unique selling points

Het formuleren van unique selling points (USP) zorgt altijd voor een stevige basis van je onderneming. Een USP is een kenmerk en beschrijving van jouw dienst of product. Wat maakt jouw uniek ten opzichte van jouw concurrenten? Waarom moeten potentiële klanten voor jouw diensten of producten kiezen? Echter zijn jouw unieke kenmerken en de behoeften van de klant twee verschillende zaken. Daarom is het belangrijk om jouw USP’s te formuleren vanuit het perspectief van de potentiële klant zodat zij zich ermee kunnen identificeren. In één zin of een korte opsomming moet duidelijk zijn waarom jij aan hun behoeften kunt voldoen.

Laat opgedane ervaring voor je spreken

Je kunt je diensten beschrijven door gebruik te maken van bijvoorbeeld testimonials en praktijkvoorbeelden (of cases). Klanten waarmee je nauw samengewerkt hebt, kun je vragen voor een quote. Op deze manier laat je potentiële klanten weten voor welke partijen je zoal hebt gewerkt. Uiteraard zijn zij ervan op de hoogte dat je alleen je succesverhalen deelt, maar toch geven testimonials je onderneming meer inhoud. Daarnaast kun je cases uitschrijven. Cases zijn een goede manier om je werkwijze te etaleren zodat zij tot op zekere hoogte weten waar zij aan toe zijn als zij met jou in zee gaan.