Google Ads zelf doen of uitbesteden aan een online marketing bureau?
Vrijwel iedere ondernemer met een eigen bedrijfswebsite en/of webshop kent het fenomeen
wel: Google Adwords. Google Adwords heeft veel voordelen te bieden. Maar toch zijn er nog
steeds veel zzp’ers en bedrijven die Adwords niet inzetten om aan online marketing te doen.
En dat is zonde, want Google Ads gebruiken of Google Ads uitbesteden aan een ervaren
Google Ads specialist via een online marketing bureau, heeft ondernemers veel voordelen te
bieden. Maar wat is het slimste: zelf aan de gang gaan met Google Ads of het beheer en de
inzet van Google Ads uitbesteden aan een online marketing bureau? Lees gauw verder voor
het antwoord op deze belangrijke vraag!
Zelf regelen van Google Adwords: voordelen en nadelen
Ben je zelf handig op het internet? Dan kun je Google Adwords uiteraard zelf regelen.
Voordelen hiervan zijn dat je alles zelf in de hand houdt en geen kosten hoef te maken voor
het inhuren van een Google Ads specialist. Het zelf complementeren, bijhouden en
analyseren van je Google Ads heeft helaas vooral nadelen. Zo ben je hieraan veel tijd kwijt
als je geen specialist bent. En die tijd kun je als ondernemer, en zeker als je een
zelfstandige bent, wel beter gebruiken. Verder beschikt een online marketing bureau over de
meest actuele kennis van en ontwikkelingen binnen Adwords. Naast dit feit heeft Google
Ads uitbesteden nog meer pluspunten.
Een Google Ads specialist kan alle werkzaamheden uitvoeren
Veel ondernemers realiseren zich niet dat het bijhouden van Google Ads een behoorlijk
tijdrovende klus. Er moeten namelijk tal van werkzaamheden uitgevoerd worden om Google
Ads efficiënt in te zetten en er profijt van te hebben. Een voorbeeld is het
zoekwoordenonderzoek. Hierbij gaat het om het gebruik van de juiste woorden in URL's,
intro's van online artikelen en op de pagina van je webwinkel. Iemand die ervaren is, weet
precies welke termen je moet gebruiken om zoveel mogelijk bezoekers via Google te krijgen.
Nog een ander voorbeeld is het opzetten en monitoren van Google Ads campagnes. Hierbij
worden er door een online marketingbureau gerichte advertenties voor jouw onderneming op
andere websites geplaatst. Een goed marketingbureau monitort vervolgens de gegevens,
bijvoorbeeld door in kaart te brengen wat de online Ads opleveren, wie al dan niet op de
advertenties klikken en wat de opbrengst van het adverteren via Google is. Op die manier
kan eventueel de strategie verandert of versterkt worden
Geld verdienen door meer converterend verkeer
Zet je Google Ads slim in, via bemiddeling van een online marketingbureau, dan ga je
hiermee als het goed is geld verdienen. Belangrijk hierbij is dat er zogenoemd converterend
verkeer ontstaat. Dit houdt in dat mensen je advertentie zien en vervolgens tot actie
overgaan. Dit kan door op de advertentie te klikken en het product via jouw pagina te
bekijken. Maar nog veel mooier is het natuurlijk als de bezoeker overgaat tot het aanvragen
van een offerte of, dawt is het ideaal, het kopen van een of meer producten of diensten die
op jouw website of in jouw webshop worden aangeboden.