Belang van Facebook voor je website
Belang van Facebook voor je website
Naast SEO (search engine optimalization) en SEA (search engine advertising) zijn er andere manieren om internetgebruikers naar je website te leiden. Sociale media speelt inmiddels een belangrijke rol. Twitter, Instagram, Google Plus, Facebook, en meer; de kanalen worden dagelijks door miljoenen Nederlanders bezocht. Ook jouw doelgroep vind je hier. Vanwege de hoge bezoekersaantallen is Facebook een manier om de bekendheid van jouw website en onderneming te verhogen. Hiervoor heb je een zakelijke pagina nodig, welke iedereen kan aanmaken. Profileer jezelf duidelijk door de benodigde informatie achter te laten met een duidelijke actieknop richting jouw website. Vervolgens begint het echte werk.
Facebook als poort naar je website
Om ervoor te zorgen dat je zakelijke Facebook-pagina gemakkelijk vindbaar is, dien je je zakelijke pagina publiekelijk toegankelijk te maken. Zo zorg je er ook voor dat je pagina geïndexeerd wordt door zoekmachines als Google. Je kunt je bezoekers attenderen op nieuwe diensten, producten, of trends. Aangezien internetgebruikers vaker sociale media bekijken dan jouw website bezoeken, is de kans groter dat je bericht daadwerkelijk wordt opgemerkt. Echter wordt sociale media voor plezier bezocht. Je doet er dan ook goed aan om eens content te plaatsen welke niet direct gericht zijn op het verkopen van je diensten of producten.
Via Facebook in contact met je doelgroep
Een zakelijke Facebook-pagina is ook een goede manier om in contact te komen en blijven met je doelgroep en potentiële klanten. Een interessant bericht kan reacties uitlokken, positief en negatief. Om je website een duidelijk gezicht te geven, kan het verstandig zijn hierop te reageren. En niet alleen bij negatieve berichten. Hoewel je zelf wellicht verontwaardigd raakt, is het op sociale media belangrijk positief te blijven. Je dient je positief en ondersteunend op te stellen. Je kunt vragen naar contactgegevens om direct met desbetreffende persoon te kunnen communiceren. Deze positieve vorm van interactie helpt je een reputatie op te bouwen.