Een bedrijfspagina maken op Facebook
Een bedrijfspagina maken op Facebook
Iedereen die nog nooit van Facebook heeft gehoord, heeft de laatste jaren absoluut onder een steen gelegen. En dat illustreert nu precies het belang en de invloed die Facebook heeft op ons dagelijkse leven. Via dit platform consumeren we het belangrijkste nieuws, blijven we op de hoogte van de bezigheden van onze vrienden en netwerken we zelfs met mensen in onze bedrijfstak. Oftewel: Facebook is bijna niet meer weg te denken uit onze hedendaagse samenleving. Als bedrijf is het dus niet onverstandig om de kansen te plukken die dit social media platform met zich
meebrengt. We leggen je graag uit hoe je dat precies doet.
Waarom zou je een bedrijfspagina maken op Facebook?
Dat kunnen we eigenlijk onderbouwen met behulp van een simpele regel: omdat 9,6 miljoen Nederlanders een Facebookprofiel hebben. Het is dus de ideale manier om erg gemakkelijk en goedkoop een grote groep mensen te benaderen. Niet alleen zorg je er op deze manier voor dat klanten je bedrijf kunnen volgen, je kunt ze op deze manier namelijk ook eenvoudig op de hoogte brengen van acties, evenementen en het verschijnen van bijvoorbeeld een nieuwe collectie. Wanneer je dus serieuze plannen hebt met de marketing van je bedrijf dan mag een Facebookpagina absoluut niet ontbreken.
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Maar hoe je dat nu precies, een Facebookpagina aanmaken voor je bedrijf? Gelukkig is het vrij eenvoudig. Wanneer je op je persoonlijke profiel bij de instelling kijkt, zie je al gauw het kopje ‘pagina maken’ staan. Eenmaal op deze pagina terechtgekomen is het noodzakelijk om je bedrijf onder te verdelen in een specifieke categorie. Na het invullen van je bedrijfsnaam en het instellen van een profielfoto is het tijd om je doelgroep te specificeren. Gelukkig helpt Facebook je hierbij door enkele suggesties te geven. Nu ben je bijna klaar met het hele inschrijvingsproces, het enige wat nog rest is het aanvullen van je gegevens. Vergeet daarbij ook niet een link naar je website en andere social media kanalen in te vullen zodat klanten weten waar ze je producten kunnen kopen.